CRM-software
Een Customer Relationship Management-systeem helpt bedrijven om de relaties met klanten te verbeteren. Voor het mkb zijn er verschillende CRM-systemen beschikbaar. Zie direct welke klanten veel tijd kosten, contact zoeken of hoe eerder contact is verlopen. Bovendien helpt CRM-software helpen bij het identificeren hoe loyaal, tevreden of waardevast klanten zijn.

Salesforce
Saleforce is hét toonaangevende CRM voor MKB en grote bedrijven. Eén van de meest geavanceerde CRM's met vele automation functies die je productiviteit verhogen. Zo verkoop je op jouw manier en bereik je klanten op hun manier.
Proefperiode
Contact
Prijzen

Simplicate
Altijd inzicht in je relaties en verkoopproces met de intuïtieve CRM- en projectsoftware van Simplicate. Werk efficiënter en ervaar een ongekende flow in je bedrijf, van eerste klantcontact tot en met facturatie. Probeer gratis!
Proefperiode
Contact
Prijzen

Gripp
Met Gripp CRM heb je al je contacten bij de hand; klanten, leveranciers, leads. Met een duidelijk overzicht van orders, feedback en activiteiten ben je beter, sneller en effectiever voorbereid op vragen en zorgen van de klant.
Proefperiode
Contact
Prijzen

Pipedrive
Met Pipedrive stroomlijn en organiseer je je verkoop optimaal. Het geeft je overzicht op je sales pijplijn en automatiseert herhalende taken in je verkoopadministratie. Zo sluit je gemiddeld 28% meer deals in het eerste jaar!
Proefperiode
Contact
Prijzen

Freshsales
In het vernieuwde Freshsales komen Freshworks' beste marketing en sales tools samen. Met als resultaat: een all-round CRM dat sterk scoort op alle eisen en toch verbluffend eenvoudig is in gebruik.
Proefperiode
Contact
Prijzen

Yoobi
Breng al je klantgegevens samen in één online tool en krijg grip op je leads, klanten, taken en projecten. Koppel je e-mail en plan taken en afspraken direct in je agenda. Integreer met de API voor écht naadloze leadopvolging.
- E-mail koppeling
- Agenda koppeling
- API beschikbaar

Wrike
Stroomlijn je CRM & verkoopprocessen met automatisering met aangepaste aanvraagformulieren en meer dan 400 integraties (inclusief Salesforce en Marketo). Verhoog de verkoop en klanttevredenheid met rapportage en middelenbeheer.
- Super eenvoudig
- wert altijd & overal
- perfect voor elk team

Efficy CRM
Efficy is integraal aanpasbaar aan uw eigen werkomgeving, behoeften en softwarepakketten. Het kan zowel in de cloud, als op de bedrijfsomegeving geïnstalleerd worden. Dankzij gratis upgrades en migraties groeit Efficy met u mee.
- Eenvoudig in gebruik
- Flexibel in te richten
- Gratis upgrades

Lime CRM
Lime CRM maakt je werkdag makkelijker én leuker met een gebruiksvriendelijk CRM-systeem. Touchpoints, follow-ups, klanten en meer; alles centraal in Lime CRM. 100% succes gegarandeerd! Niet tevreden? Geld terug.
- Gebruiksvriendelijk
- Lokaal & betaalbaar
- Aanpasbaar naar wensen

OIIO's Client-Cloud
Combineer de waarde van persoonlijke aandacht met de efficientie van veilig online zakendoen. Client-Cloud is een klantenportaal waarmee je jouw dienstverlening verbetert via de verschillende standaard inbegrepen modules.
- Prof. klantenportaal
- Eigen beheerportaal
- Eén-op-één verbinding

BUNNI
Met BUNNI maken we boekhouden super simpel verslavend leuk. Dat doen we samen met onze geweldige proefkonijnen: échte zzp'ers die onze missie steunen. Als dank voor je hulp, krijg je levenslang korting op de software.
- Complete administratie
- Relaties & Notities
- Projecten & Uren

Teamleader
Geen kansen meer mislopen? Meer overzicht bij toekomstige en lopende deals? Test Teamleader gratis! Plan al je calls en meetings, werk gemakkelijk samen met collega's. Meer dan 10.000 mkb bedrijven vertrouwen op Teamleader
- Houd gewerkte uren bij
- Registreer al je calls
- Werk gemakkelijk samen
Exact
Met Exact voor CRM heb je heb je altijd inzicht in volledige klantinformatie. Alles is geintegreerd en geautomatiseerd in 1 pakket. Ruim 550.000 organisaties werken al met de slimme software van Exact. Gratis in Exact Online.
- CRM en boekhouden in 1
- Gratis in Exact Online
- Incl. mobiele CRM app

Archie CRM
Archie CRM biedt verregaande ondersteuning op gebruiker-, team- en managementniveau met dashboards en analyses. De software is operationeel sterk en heeft heeft uitgebreide integraties met mail, documenten en de backoffice.
- Gebruikersvriendelijk
- Overzichtelijk
- Integraties

Hubi Business Software
Ben je het ook zat om op zondag factuur templates in te vullen? Met Hubi kun je snel complete facturen versturen. Simpel in gebruik, en overal toegankelijk met de mobiele app! Ervaar het zelf en vraag je gratis proefperiode aan!
- Complete facturen
- Makkelijk offreren
- Mobiele app

HUSS BV
Bij HUSS wordt krachtige techniek ingezet om software, apps, platforms en websites op maat te ontwikkelen. We maken gebruiksvriendelijke oplossingen en we staan technisch gezien in de frontlinie van de markt.
- Op maat gemaakt
- Kostenefficiente basis
- Korte time to market

Emyris
Om u het perfecte planningspakket te bieden, maken wij Emyris op basis van uw wensen en behoeften. Wij zorgen ervoor dat het planningspakket volledig op maat gemaakt is, zodat al uw benodigdheden tot uw beschikking staan.
- Medewerkers
- Registratie
- Facturatie

Clientbox
Beheer al je relatiegegevens op één plek. Registreer contactmomenten en documenteer gemaakte afspraken zodat jij of je collega’s altijd alles kunnen terugvinden.
- Invoer via KvK
- Contactmomenten maken
- Voorkeuren beheren

BLISSS
Met de Salesflow krijg je precies de tools die het werk voor jou als manager én het werk voor je salesteam makkelijker maken: een CRM app voor de buitendienst, en overzichtelijke verkooprapportages voor de manager
- Makkelijk in gebruik
- Visuele rapportages
- Vast contactpersoon

Zoho CRM
Zoho CRM is een cloud-based CRM softwareoplossing dat bedrijven van elke grootte helpt slimmer, beter en sneller deals te laten sluiten. Zoho CRM helpt bedrijven hun klanten via kanaal. Telefonisch, e-mail, social media en live ch
- Online CRM Software
- Betaalbare oplossing
- Gratis proefversie
Customer relationship management software
CRM staat voor customer relationship management. Als je bedrijf voordeel kan halen uit een centrale database voor klanten of relaties kun je met bovenstaande crm-selectie een keuze maken.
In grote lijnen is de basis van elk CRM-systeem identiek: het maakt klantprocessen efficiënter en de verzamelde data zorgt ervoor dat je meer inzicht in je klanten krijgt.
CRM-software biedt ook mogelijkheden voor het personaliseren van marketingberichten en het aanbieden van gepersonaliseerde aanbevelingen voor producten of diensten. Er zijn CRM-systemen die naast de basisfunctionaliteiten diverse andere opties bevatten, zoals ERP-software (Enterprise Resource Planning) waarmee je de interne bedrijfsprocessen kunt stroomlijnen. Ook zijn er CRM-systemen die zo zijn ontworpen dat ze makkelijk te koppelen zijn met andere platformen.
CRM-software vergelijken
Wie even op onderzoek uitgaat, vindt al snel tientallen verschillende CRM-systemen met elk hun eigen voor- en nadelen. Om te bepalen welk (soort) CRM-systeem aansluit bij jouw bedrijf en klantrelaties hangt grotendeels af van je doelen en uitdagingen.
Er zijn veel voordelen van CRM-software, maar waarbij zoek jij nog ondersteuning? Gaat het bijvoorbeeld (hoofdzakelijk) om het stimuleren van de verkoop door kansen inzichtelijk te maken, het aanjagen van je marketing of wil je bijvoorbeeld ook factureren via de software?
Ook de bedrijfsgrootte, het aantal gebruikers en het beschikbare budget zijn bepalend voor je keuze. Het maakt nogal een verschil of er enkele mensen zijn die het CRM-systeem gebruiken of dat er tientallen gebruikers zijn, met eventueel verschillende gebruikersrechten. Verder is het handig om rekening te houden met eventuele ontwikkelingen. Stel dat je overweegt om je producten of diensten online te verkopen, dan is het fijn als het CRM-systeem kan koppelen met een webwinkel.
Kosten CRM-software
Bij je keuze voor CRM-software kan het geen kwaad om naast de maandelijkse abonnementskosten goed te kijken wat eventuele uitbreidingen kosten. Het kan namelijk zijn dat je voor de basisfunctionaliteiten relatief weinig betaalt, maar dat het verdienmodel voornamelijk in de uitbreidingen zit.
Wanneer je snel gebruik wilt maken van deze uitbreidingen kan het voordeliger zijn om voor de uitgebreidere crm-software te kiezen. Het aanschaffen van een pakket met veel basisfunctionaliteiten, waarvan je er maar enkele gebruikt is dan het geld niet waard.
Om te bepalen welk CRM-systeem aansluit bij jouw wensen is het handig om een aantal systemen te testen. De meeste leveranciers hebben een demoversie en/of bieden de mogelijkheid om de CRM een bepaalde periode kosteloos uit te proberen.